BECAUSE OF THE WHEATHER CONDITION
TOP
VIP, Yolcu Hizmetleri

“VIP’de Bagajlar “Hemen” Gelmiyor”

Atatürk Havalimanı’nda VIP salonunu kullanan yolcular; başbakan, bakanlar, milletvekilleri ve başbakanlık tarafından genelge ile isimleri yayınlanan kişilerdir.

VIP (Very Important Person) yolcu olarak VIP salonunu kullanan yolcuların check-in, boarding, vize-pasaport işlemleri taşıyıcı havayolu personelleri tarafından yapılır ve aynı personellerle yolcuların uçağa gidişlerine kadar eşlik edilir. Bu personeller; check-in, boarding ve vize-pasaport işlemlerini yapan Yolcu Hizmetleri Memuru, bagaj yüklemelerini yapan bagaj işçileri ile özel araçlarla yolcuyu uçağa götüren özel şoförlerdir.

Her gün yüzlerce yolcunun geçtiği VIP salonunda, yolcuların yurt içi veya yurt dışı bir seferden geldikleri anda ilk sordukları şey “Bagajım geliyor mu?” olur. Bagajlar tüm yolcular için önemlidir ve bir sonraki cümlelerin kurulma sebepleri de bu yüzdendir. “Bagajlar hemen gelmiyor, hep bekliyoruz. Geçen sefer de çok beklemiştik. Bu sefer de çok bekleyecek miyiz?” Yolcunun bagajı için endişelenmesi ve bagajı ile ilgili sorular sorması karşısında, taşıyıcı havayolu personellerinin yolcuyu bilgilendirmesi gerekir.

Evet, bagajlar hemen gelemiyor.

Evet, VIP olarak seyahat edildiği ve bagajlarda VIP etiketi olduğu halde bagajlar bekleniyor.

Evet bagajların gelmesi bazen uzun, bazen de çok uzun sürebiliyor.

Bagajların hemen gelmemesinin, bagaj bekleme süresinin uzun olmasının çok sebebi vardır. Yolcuların geldiği istasyon bilgilerine, istasyondan gelen bilgilendirmenin olup olmadığına, uçağın tipine ve bagaj yükleme çeşidine, yolcunun bilet sınıfına, uçağın bagaj kapılarının açılma saatine, uçağın park pozisyonunun VIP terminaline ya da bagajların shut alanına olan uzaklığına göre ortalama bagaj bekleme süresi değişmektedir. Bu süre bazen iki dakika kadar kısa iken, bazen bir saat kadar uzun olabilmektedir. Ayrıca hava şartlarından ya da işletme sebeplerinden dolayı havaalanının genelinde bir yoğunluk söz konusuysa, bagajların bekleme süresi 1 saatten daha uzun olabilmektedir.

Atatürk Havalimanı’nın da VIP salonunu kullanarak yurt içine ya da yurt dışına seyahat eden yolcuların uçuş bilgileri, koltuk bilgileri, VIP görevleri, bagajları varsa kaç adet olduğu, uçakta hangi kompartımana yüklendiği bilgileri yolcuların seyahat ettikleri istasyona mesaj atılarak bildirilir. Atatürk Havalimanı’nda VIP terminalinde titizlikle yürütülen bu operasyonun diğer istasyonlarda yapılmaması da Atatürk Havalimanı’nda bagaj bekleme süresini etkilemektedir. Çünkü geldiği istasyonda VIP hizmeti almayan yolcuların bagajları VIP bagaj olarak yüklenmemektedir. Dolayısıyla uçakta özel kompartımana yüklenmeyen, tarafımıza VIP olarak bilgilendirme yapılmayan bagajlar hemen bulunamamaktadır.

Her uçuşa göre değişen bagaj bekleme süresi olduğu gibi her yolcuya göre değişen “hemen” kelimesi, bagaj bekleme süresinde yanılgıya sebep olmaktadır. “Hemen” kelimesi bazı VIP yolculara göre 2 dakika, bazı yolculara göre 5-15, bazı yolculara göre de 30 dakikadır. Yolcuların bu kelimeye kattığı anlam ile çalışanların bu kelimeye kattığı anlam arasında büyük bir fark vardır ve bu farkın doğru bilgilendirme ile minimize edilmesi çok önemlidir.

Taşıyıcı havayolunun çalışanlarının görevi, yolcuya gerekli bilgilendirmeyi yapmak, karşı istasyon tarafından uçağa yüklendiyse bagajı bulmak ve yolcuya teslim etmektir. VIP yolcuların, Yolcu Hizmetleri Memuru’nun ve bagaj işçisinin verdiği bu bilgilerle, ortalama bekleme süresince bagajı beklemesi önemlidir. Çoğu VIP yolcu, uçuş yaptığı sefere, uçağın büyüklüğüne, uçağın bulunduğu park pozisyonunun VIP terminaline olan uzaklığına, daha önceki uçuşlarındaki deneyimlerine bağlı olarak bagajını, ortalama olarak kaç dakika bekleyeceğini bilir. Hatta uçak inişlerinde bagajlarını soran ve uçak bagaj kapılarına bakan VIP yolcular, bagajlarını alacak olan personelin her zaman bagaj işçisi olmadığını, bu kişinin bazen Yolcu Hizmetleri Memuru, bazen kendilerini karşılayan özel şöför olduğunu görürler. Bu konuda çalışanların ne kadar titizlikle çalıştığına şahit olurlar.

Çalıştığım süre boyunca bagajlarını takip ettiğim, her dakikasında bilgilendirdiğim VIP yolcular, dönem bakanları, geçmiş dönem bakanları, milletvekilleri, yabancı ülke bakanları, rektörler, sanatçılar, cumhurbaşkanı ve başbakan korumaları… Yolcu Hizmetleri Memuru olarak severek çalıştığım VIP salonunda yaşananlar, iyi ya da kötü söylenenler, siyaset için mi yoksa ego için mi yapıldığını bilmediğim kavgalar, haberlerde düşman gibi görünen yolcuların VIP salonundaki samimiyetleri, çalışanlara karşı söyledikleri kırıcı sözler, sarf ettikleri hakaretler, küfürler… Çalışma arkadaşlarımla eve gitmek için terminali terk ettiğimiz anda hepsini VIP salonunda bıraktığımız daha birçok olay, duyduğumuz iyi ya da kötü birçok şey… Saygımız ve sevgimiz, anlayışımız, duygularımız, insan olmamız… Sınırları içinde yaşadığımız ve vatandaşı olduğumuz topraklar, bizi temsil eden bakanlar, vekiller; eleştirdiğimiz, bazen kırıldığımız, bazen üzüldüğümüz, bazen çok mutlu olduğumuz günler…

Evet, VIP bagajları önemlidir. O kadar önemlidir ki; sosyal medyaya konu olan bu bagajların, yoğun bir günde koşturan, işini severek yapan çalışanların da medyaya konu olmasına sebep olmuştur. VIP bagajları o kadar önemlidir ki, uçuşlarına az bir zaman kala VIP salonuna gelen yolcuları uçağa yetiştirmek için koşturan, aynı anda hem check-in hem vize-pasaport, boarding işlemlerini yapan Yolcu Hizmetleri Memuru’nun, yolcu salona içeri girdiği anda elindeki bagajı alarak yolcuyla birlikte koşan bagaj işçisinin ve apronda hız limitlerini aşarak yolcuyu uçağa götüren özel şöförün hakarete uğramasına sebep olmuştur. Ve VIP bagajları o kadar önemlidir ki, taşıyıcı firma tarafından diğer yolcuların aksine VIP yolcunun şikâyet dilekçesi yazması beklenmemiş, bu yazı taşıyıcı havayolu tarafından sosyal medya üzerinden VIP yolcudan bizzat istenmiştir. Çünkü sadece bagajlar değil, VIP yolcular çok önemlidir.

Çalışanların VIP yolcuya, VIP bagajına verdikleri öneme, titizce çalışmalarına şahit olan ilk kişiler VIP yolculardır. VIP yolcular işi yürütmekte olan çalışanları hatırlamayabilirler;  çalışanları hatırlamak zordur. Ama VIP yolcusu olarak göreviyle, mevkisiyle tanınmayı isteyen ve seven kişiler, söyledikleriyle ve yaptıklarıyla asla unutulmazlar.

 VIP (Very Important Person) – İstanbul Atatürk Havalimanı- Kasım 2016

«

»

Bir Cevap Yazın