BECAUSE OF THE WHEATHER CONDITION
TOP
Yolcular İçin

“Check-in İşlemi Sırasında Verdiğiniz Bagajlar Nereye Gidiyor?”

Uçuşunuz için check-in kontuarında işleminizi yaptırıyorsunuz. Bagajlarınızı teslim ettiniz ve uçuş kartınızı aldınız. İşleminiz bittiği halde giden bagajınız gözden kaybolana kadar kontuardan ayrılamıyorsunuz. Çünkü o bagajı hazırlamanız günler aldı. İstediğiniz tüm eşyaları içine sığdırmaya çalışırken, biletinizde belirtilen bagaj taşıma kilo hakkını aşmamak için çok uğraştınız. Şimdi giden bagajınız için endişeleniyor ve ondan ayrıldığınız için kendinizi boşlukta hissediyorsunuz. Bir de aklınızda cevaplayamadığınız sorular, “Bagajım nereye gidiyor? Diğer bagajlarla karışır mı, kaybolur mu? Kırılır mı, bozulur mu?

Bagajınızla ilgili tüm endişelerinizde haklı olmakla beraber, bagajınızın yaşayacağı uzun serüven için hazırlıklı olun. Çünkü bagajınız, siz uçağa binmeden önce, sizin ve taşıyıcı havayolu sorumluluğunda uzun bir yolculuğa çıkar.

Check-in işleminde verdiğiniz bagajlar yürüyen banttan shut alanına doğru yolculuğa çıkarken, ilk olarak EDS Sistemi’nden (Daha önceki EDX kullanılırdı)  – Uçak Altı Bagaj Tarama Sistemi –  geçmektedir. EDS Sistemi sayesinde bagaj içerisinde paylayıcı madde olup olmadığı tespit edilir. Bu sisteme göre patlayıcı olan bagajlar “Şüpheli Bagaj” ve patlayıcı olmayan bagajlar “Temiz Bagaj” olarak ayrılır.

Yürüyen bantta güvenlik sisteminden “Temiz Bagaj” olarak ayrılan bagajlar için sonraki adım, uçuş numarasına göre ayrımdır.

Check-in kontuarında farklı ülkelere seyahat eden yolcular (Amerika, İngiltere, İsrail hariç) bagajlarını aynı kontuarlardan verirler. Bu bagajların ayrımı, yürüyen bant üzerinde belirli noktalarda yer alan cihazlar sayesinde olur. Bu cihazlar, bagaj üzerine check-in kontuarında takılan bagaj etiketlerindeki uçuş numarasını tespit eder ve bagajları ayırır.

Ancak bazı durumlarda sistem tarafından algılanamayan bagajlar olabilmektedir. Bunun birçok sebebi olmakla birlikte en önemlisi, bagajınızın üzerinde uçak ile daha önce gerçekleştirdiğiniz uçuşlarınızdan kalan bagaj etiketleridir. Sistem çok fazla etiket ile karşılaştığında o günkü tarihi ve etiketi algılamakta zorlanmaktadır. Bir diğer önemli sebep ise, manuel olarak Yolcu Hizmetleri Memuru tarafından bagajınıza takılan bu etiketlerin çıkmasıdır. Bagajınız diğer bagajlarla banttan aşağı giderken (özellikle iyi takılmadığında) üzerindeki etiket çıkabilmektedir. Dolayısıyla bagajınız sistem tarafından algılanmamaktadır.

Bazen bagaj etiketleri ile ilgili herhangi bir sorun olmasa da cihazlar tarafından algılanmayan bagajlar vardır. Algılanmayan bu bagajlar, görevli Yer Hizmetleri Memuru tarafından manuel olarak okutulmaktadır. Manuel olarak bir cihaz yardımı ile okutulan bu bagajlar yürüyen banttan gönderilmektedir.

Peki görevli Yer Hizmetleri Memuru tarafından da okutulmayan bagajlar var mıdır? İşte bagajınızın kaybolmasında en önemli etkenlerden biri budur; çünkü okutulmayan bagajlar vardır. Eğer bagajınızda herhangi bir bagaj etiketi yok ise bagajın hangi sefere gideceği bilinmemektedir. Böylece bagaj, görevli memur tarafından ayrı bir bölüme alınmakta ve bagajın nereye gideceği araştırılmaktadır.

Görevli Yer Hizmetleri Memuru tarafından okutulan bagajlar, sistem tarafından okutulan bagajlar ile buluşmaktadır. Uçuşlarına göre ayrılan bagajlar, yürüyen bant üzerinden Sorter’a düşmektedir. Sorter’daki bu bagajlar, uçuşun saatine göre görevli personeller tarafından uçak konteynırlarına ya da traktörlere yüklenmektedir. Bu yükleme işlemi personeller tarafından kas gücüyle yapıldığı için bagajların ağırlığında maksimum 32 kilo sınırlaması vardır. Uçak konteynerlarına veya traktörlere yüklenen tüm bagajlar uçağa götürülür.

Havalimanında bagajlar ile ilgili yürütülen operasyon 7 gün 24 saat kameralarla izlenmektedir. Havalimanı işleticisi tarafından yürütülen bu operasyonda, bagaj güvenlik kontrolleri başta olmak üzere havalimanı terminalindeki tüm bagaj operasyonu takip edilmektedir. Yürüyen bagaj bantları, EDS Sistemi, uçuş etiketlerine göre bagajların ayrımı, araç ve gereçlerin kontrolü, sistemle ilgili oluşabilecek aksaklıkların giderilmesi, havayolu işletmeleri ile bilgi alışverişi gibi birçok operasyon yürütülmektedir. Atatürk Havalima’nındaki bagaj operasyonu, TAV Bagaj Handling Birimi tarafından yürütülmektedir.

«

»

Bir Cevap Yazın