BECAUSE OF THE WHEATHER CONDITION
TOP
Yolcular İçin

“Kayıp ve Buluntu Eşya”

“Lost and Found Office” türkçe karşılığı Kayıp ve Buluntu Eşya Ofisi, havayollarına ait, bagaj işlemlerinin yürütüldüğü ofistir. Havalimanlarının geliş katında, özellikle uçuş sonrası yolcuların bagajlarını aldığı alanda bulunur. Kısaca Kayıp Eşya Ofisi olarak adlandırılan bu ofisler, geliş seferlerinde bagajları bulunmayan yolculardan, bagajlarında hasar meydana gelen yolculara kadar, tüm yolculara hizmet verir. Özellikle sık seyahat eden yolcuların seyahatlerinde bir kere de olsa uğramış olduğu, yılda bir kez seyahat edenlerin de uğrama ihtimalinin yüksek olduğu bu ofisler, çoğu yolcu tarafından bilinmez. Her yolcunun bagajlarıyla ilgili farklı sebeplerle uğradığı Kayıp Eşya Ofisinde sadece bagaj problemleri işlemlerinin yürütüldüğü sanılır. Oysa bu ofisler, farklı sebeplerle günde yüzlerce yolcunun uğradığı, telefon trafiğinin hiç durmadığı, yolculara 7/24 hizmet verilerek tüm bagaj işlemlerinin yürütüldüğü ofislerdir. Peki Kayıp Eşya Ofisi tam olarak hangi hizmetleri verir? Ya da yolcuların bu ofislere uğrama sebepleri nelerdir?

İşte Kayıp Eşya Ofisine başvuran yolcular ve sebepleri

Havalimanında gerçekleştirdikleri uçuşun ardından bagajları bulamayan yolcular havayolu şirketinin Kayıp Eşya ofisine yönlendirilir. Uçaktan indiniz ve geliş katında bagajınızı almak istiyorsunuz. Aynı uçakla gelen yolcular bagajlarını bir bir alırken siz hala bagajınızı bekliyorsunuz. Tüm yolcular bagajlarını alıp gittiğinde çaresizce bakıyorsunuz. Bagajınız yok, bagajınız gelmedi, bagajınız kayıp… Bir karışıklık mı oldu, bagajınız uçağa yüklenmedi mi, bagajınız kalkış istasyonunda mı kaldı, yoksa başka bir ülkeye mi gitti diye endişelenirken hızlıca havayolu şirketinin Kayıp Eşya ofisine gidiyorsunuz.

Kayıp Eşya ofisinde çalışan Yer Hizmetleri Memuru biletinize, bagaj etiketinize ve beyanınıza (bagajınızın tarifine, boyutu, rengi vb.) göre bagajı bulmak için Kayıp Bagaj Raporu hazırlar ve bagajın bulunması için işlemleri başlatır.

Check-in işlemi sırasında verdiği bagajı almak isteyen yolcular Kayıp Eşya ofisine yönlendirilir.  Bagajınızı check-in işlemi sırasında verdiniz; ancak bagajınızda sizin için çok önemli olan ilaçlarınızı ya da telefonunuzu unuttunuz. Check-in görevlisi Yolcu Hizmetleri Memuru’na giderek bagajınızı almanız gerektiğini söylüyorsunuz. Görevli memur tarafından bagajınızı almak için Kayıp Eşya ofisine yönlendiriliyorsunuz. Bagajınızı kaybetmediğinizi söyleyerek, görevli personelin sizi anlamadığını düşünüyorsunuz. Durumunuzu tekrar açıklamaya başlıyorsunuz. Elbette bagajınızı kaybetmediniz; ancak uçağa yüklenmek üzere check-in kontuarlarından “bagaj shut alanına” gönderilen bagajınızın alınması gerekiyor. Bu hizmeti de sadece Kayıp Eşya ofisleri veriyor.  Ve isminize kayıtlı olan bagajı da sizden başka kimse alamıyor.

Kayıp Eşya Ofisi Yer Hizmetleri Memuru pasaportunuza, uçuş biletinize, bagaj etiketinize göre işlemleri başlatıyor. Bagajınızı bekleme süresi de uçuş zamanına kaç dakika kaldığına, bagajın shut alanında ya da uçak altında olması durumuna göre değişiyor.

İki uçuş arasında bekleme süresi olan transfer yolcular bazen bagajlarını almak isterler. Shangay-İstanbul-Kiev parkurunda transfer yolcu olarak aynı taşıyıcı havayolu ile seyahat ediyorsunuz. 12 saatlik uçuşunuz sonrasında Shangay’dan İstanbul’a geldiniz. 10 saat sonra gerçekleştireceğiniz Kiev uçuşu öncesinde otele gitmeyi planlıyorsunuz. Ancak otele gitmeden önce bagajınızı almak istiyorsunuz. Taşıyıcı havayolu personelleri tarafındanJşya ofisine yönlendirilir.  Bagajın bir sonraki uçağa gönderilmek üzere muhafaza edildiği yerden alınıp size teslim edilmesi işlemini Kayıp Eşya Ofisi yürütür. Transfer yolcu olarak bagajınızı teslim aldıktan sonra, bir sonraki uçuşunuz için (Kiev) diğer yolcular gibi uçuştan en az iki saat önce havalimanına gelmeniz, check-in kontuarlarından bagajını teslim etmeniz gerekiyor.

Uçuşunuzu gerçekleştirdiğiniz ve bagajınızda hasar var. O sırada yanınızdan geçmekte olan üniformalı bir görevliye mağduriyetinizi bildirdiniz. Görevli tarafından taşıyıcı havayolunun Kayıp Eşya ofisine yönlendirilirsiniz. Şaşırırsınız, bagajınızı kaybetmediğinizi anlatmaya başlarken, ofisin yolunu tutarsınız. Uçuş sonrasında taşıyıcı havayolu sebebiyle hasarlanan yolcu bagajı işlemleri Kayıp Eşya Ofisi tarafından yürütülür. Hasarlı bagajınız Yer Hizmetleri Personeli tarafından tespit edilir ve gerekli işlemler başlatılır. Uçuş biletinize, bagaj etiketinize, beyanınıza (hasarla ilgili) göre işlem en kısa sürede sonuçlandırılır.

Bazı yolcular bagajlarının açıldığını, içinde bazı eşyaların kaybolduğunu belirterek şikayette bulunur. Gerçekleştirdiğiniz uçuşunuz ardından evinizde ya da otelde bagajınızı açıyorsunuz. Bagajınızda birkaç eşyanızın olmadığını fark ettiğinizde taşıyıcı havayolu şirketini arıyor, hatta bagajınızı da alıp havalimanına gidiyorsunuz.

Taşıyıcı havayolu tarafından bagajınızın açılması söz konusu değildir. Havayolu şirketlerinin böyle bir yetkisi yoktur. Bagajlarınızın açılması durumu ile karşılaşıp, Kayıp Eşya Ofisine başvurduğunuzda sadece bilgilendirilirsiniz. Bagajınızın açılması durumu belirli prosedürlere göre ülkenin gümrük görevlileri tarafından gerçekleştirilir. Böyle bir durum söz konusu olduğunda bagajınıza bir form bırakılır. Bu formda, bagajınızın açıldığı,  bagajınızdan hangi eşyanın alındığı belirtilir. Bagajınızda bir eşyanızın alındığı düşünüyorsanız, bagajınızda böyle bir formun olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

Uçakta çok önemli bir eşyanızı unuttunuz. Gerçekleştirdiğiniz uçuş sonrasında bagajınızı alırken, pasaport sırasındayken ya da çıkış kapısına yürürken, uçakta eşyanızı unuttuğunuzu fark ettiniz. Uçakta unuttuğunuz tüm eşyalar sizin için önemli olduğu kadar taşıyıcı havayolu için de önemlidir. Bu sebeple uçuş sonrası unutulan eşyalar taşıyıcı havayolu tarafından Kayıp Eşya Ofisinde muhafaza edilir. Bu sebeple unuttuğunuz eşyanızı almak için taşıyıcı havayolunun Kayıp Eşya Ofisine yönlendirilirsiniz. Kayıp Eşya Ofisinde görevli Yer Hizmetleri Memuru, uçuş kartınıza, koltuk numaranıza, unuttuğunuz eşya ile ilgili beyanınıza göre gerekli işlemleri yürütür.

Havayollarına ait Kayıp ve Buluntu Eşya ofisleri, havalimanında bulunan sahipsiz bagajlar, kaybedilen veya çalınan eşyalar ile ilgili hizmet vermezler. Bu durumlarda havalimanı işleticisine ait Kayıp Eşya Ofisine veya güvenlik noktalarında yer alan polislere başvurmanız gerekir.

«

»

Bir Cevap Yazın