BECAUSE OF THE WHEATHER CONDITION
TOP
Akademik

“Havalimanında Blueprint Metodu”

Literatürde hizmet planı, detaylı tasarım, hizmet haritalama kavramları olarak yer edinmiş olan ‘Blueprint Metodu’ bir hizmetin gerçekleştirileceği süreçlerin ve stratejilerin tasarlanması olarak tanımlanabilmektedir. Süreç modellemeye odaklanan etkili bir yönetim biçimi olarak blueprint metodunun, havacılık sektöründeki tüm süreçlerde etkili olarak kullanılması mümkündür. Hizmet tasarımını kolaylaştıran bu metod, özellikle havacılık sektöründe yolcularla birebir ilişkide olunan süreçler açısından önemli olabilir. Örnek olarak havayoluyla uçuş gerçekleştirecek olan yolcuların havalimanı terminaline girişinden, uçağın kalkışına kadar geçen sürede, havaalanında aldıkları hizmetler üzerinden süreç tasarlanabilir.

Havaalanında yolcuların aldıkları hizmetler basit bir şekilde aşağıdaki gibi sıralanabilir;

  • Terminale giriş güvenlik hizmetleri
  • Bilet satış hizmetleri
  • Check-in hizmetleri
  • Bagaj hizmetleri
  • Boarding hizmetleri
  • Güvenlik, pasaport ve gümrük hizmetleri

Tüm hizmet sisteminin bir resmi veya haritası olarak ifade edilebilen blueprint metodu, yukarıda sıralanan hizmetlerde yer alan çalışanların; her bir süreçte hangi işlerin yapıldığını, çalışanların iş görevlerinin ne olduğunun detaylarını bilmelerini sağlamaktadır. Havalimanındaki sürecin iyi bir şekilde yürütülebilmesi için her bir sürecin açık bir şekilde çalışanlar tarafından anlaşılması önemlidir. Süreçlere dahil olan tüm çalışanların genel çerçeveyi anlayabilmeleri gerekmektedir ve blueprint metodu ile çalışanların tüm süreci anlayabilmeleri kolaylaşmaktadır.

Bir yolculuk sürecinin başlangıcında, yolcunun terminale giriş yaparken güvenlik hizmetlerini alması, diğer süreçleri etkilemektedir. Özellikle yoğun havalimanı terminallerinde güvenlik sırasındaki yoğunluklar, yolcuların check-in sürecine gecikmesine sebep olabilmektedir. Buna ilaveten yolcuların check-in kuyruklarında uzun süre beklemeleri ile bagaj işlemlerinde aksaklıkların meydana gelmesi mümkündür. Check-in sürecinde yaşanan yoğunlukla gözden kaçırılan pasaport veya vizeye ilişkin hatalar da güvenlik, pasaport ve gümrük hizmetleri sürecini etkilemektedir. Dolayısıyla blueprint sisteminin, havaalanında hizmet sürecinin iyi anlaşılması ve verimli çalışması açısından uygulanması mümkündür. Hizmet sektörü için önemli bir metod olan blueprint, hizmet sürecinin görselleştirilmiş halidir ve havaalanındaki hizmet sürecinin emniyetli ve verimli sürdürülebilmesi açısından uygulanabilir.

«

»

3 COMMENTS
  • Yılmaz Özdemir

    3 yıl ago

    Hocam güzel bir konu ve güzel bir yazı olmuş eline sağlık

    • Gülaçtı Şen

      3 yıl ago

      AUTHOR

      Yılmaz Hocam çok teşekkür ediyorum. Geliştirilmesi, çalışılması gereken güzel bir konu 🙂

  • SEZER

    3 yıl ago

    gayet başaralı ve açıklayıcı bi anlatım yazısı olmuş hocam çok teşekkür ederim

Bir Cevap Yazın