BECAUSE OF THE WHEATHER CONDITION
TOP
Corona Virüs

“Corona Virüsü’nde Sivil Havacılığın Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi”

İlk kez ocak ayında görülen ve tüm dünyada salgına neden olan Corona virüsünün etkilendiği sektörlerin en önemlilerinden biri de havacılık sektörüdür. Havacılık, dünya çapında tek hızlı taşımacılık ağını sağlar ve bu da küresel iş için gerekli kılar. Ekonomik büyüme yaratır, istihdam yaratır ve uluslararası ticareti ve turizmi kolaylaştırır.

Hava taşımacılığı endüstrisi, dünya genelinde toplam 65,5 milyon işi desteklemektedir. 10,2 milyon doğrudan iş sağlar. Havayolları, hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcıları ve havaalanları doğrudan yaklaşık üç buçuk milyon kişiyi istihdam etmektedir. Sivil havacılık sektöründe (uçak, sistem ve motor üretimi) 1,2 milyon kişi çalışmaktadır. Diğer 5,6 milyon kişi diğer havalimanı pozisyonlarında çalışıyor. Havacılık tarafından da 55,3 milyon dolaylı, teşvik edilen ve turizmle ilgili iş desteklenmektedir.

Kaynak: Aviation Benefits Report, 2019

Böylesine önemli bir sektörün gelişimi, salgın sebebiyle nasıl bir duruma geleceği bilinmemektedir; ancak uluslararası havacılık organizasyonları tarafından analizler yayınlanmakta, önlemler alınmakta ve öneriler sunulmaktadır.

COVID-19 olarak adlandırılan ve dünyada hızla yayılan hastalık ışığında, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) sivil havacılık üzerindeki ekonomik etkilerini aktif olarak izlemekte ve düzenli olarak güncellenen raporlar ve düzeltilmiş tahminler yayınlamaktadır. Ayrıca, Uluslararası Havaalanı Konseyi (ACI)  ile birlikte gelişmeleri izlemekte ve salgının havalimanları üzerindeki ekonomik etkileri üzerine yapılan analizlerinden yararlanmaktadır.

COVID-19’un Ekonomik Etkileri

ICAO, salgının ekonomik etkilerini devletlere göre analizler geliştirmektedir. Salgının devam ettiği bugünlerde, sürekli güncellenen analizlerde örgüt, üç senaryoyu dikkate almaktadır.

  1. Senaryo Taban Çizgisi: COVID-19 salgını olmayan varsayımsal durum, önceki yılların sonuçlarına dayanarak başlangıçta planlandığı gibi tahminle;
  • Senaryo 2 “Hafif”: Koltuk kapasitesi havayollarının program değişiklikleriyle tahmin edilir; yük faktörü Ocak ayında taban çizgisi ile aynı % değerini uyguladı, sırasıyla Şubat ve Mart aylarında taban çizgisine göre yüzde 15 ve 12 puan daha düşük ekledi (Kore, İran ve İtalya için Mart ayında yüzde 15 puan daha düşük)  ; 
  • Senaryo 3 “Şiddetli “:  Havayolu zamanlama değişikliklerden tahmin edilmektedir; yük faktörü Ocak’ta taban çizgisi ile aynı% değerini  uyguladı, sırasıyla Şubat ve Mart aylarında taban çizgisine göre 25 ve 22 puan daha düşük bir puan ekledi ( Kore, İran ve İtalya için Mart ayında 25 puan daha düşük  ) – ile belirtilen  ;

ICAO’nun salgının ülkeler üzerindeki ekonomik etkilerini incelediği analizlerine aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.

Kaynak: ICAO web sayfası

«

»

1 COMMENT
  • havalı

    4 yıl ago

    Durumu özetleyen güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık

Bir Cevap Yazın